Po załadunku 01-02.09. w Sabine Pass, przypłynął po raz 3-ci. Jest najczęściej goszczącym metanowcem w Świnoujściu w 2024 roku. Obsłużył 3 dostawy kontraktowe od Cheniere Marketing International realizowane naprzemiennie z Sabine Pass/Ingleside. Pierwsze były raz za razem ([271.] i [277.]), natomiast obecny odstęp to 6 miesięcy.
Wpłynął bezpośrednio z marszu w nocy 18.09./h0340. Rozładował 1087 GWh. Pomimo 1-dobowego rozładunku nie wypłynął. Czy
czeka na nurt powodziowy na Świnie?
W tej [311.] dostawie nastąpiło historyczne
przekroczenie 370 TWh zaimportowanego LNG przez Terminal Świnoujście.
Była to wytwórczo 141-sza z USA i 73-cia z Sabine Pass. Ogółem 43-cia
tegoroczna, 15-ta kontraktowa od CMI w 2024 roku z 21.
W podsumowaniu 2-go pobytu Energy Pacyfic
(17.03.2024) napisałem: …- w tym roku nie
nastąpi zrównanie liczby dostaw Katar/USA), co obecnie prostuję!
Zrównanie ilościowe odebranych dostaw z Kataru i
USA (liczone wytwórczo!!!), nastąpi w końcu X ew. w XI. To efekt znacznej
intensyfikacji dostaw spotowych wytworzonych w USA i odebranych w okresie od
poł. VI do końca IX 2024 (11 ładunków w 3,5 miesiąca, liczone z dopływającym SM
Albatross).
W poprzedzających 5-ciu miesiącach (I-V) spotów wytworzonych w
USA odebraliśmy…1.
Myrina po rozładunku w Świnoujściu spotu od Shell z Sabine Pass, w drodze do Elba-Savannah.
Rias Baixas Knutsen po rozładunku w Kłajpedzie dost. z Ingleside, w drodze powrotnej do Ingleside.
Energy Pacific w drodze do Świnoujścia z ład. z Sabine Pass - dostawa kontraktowa od Cheniere.
↓
17.09.
- zajętość
„naszych”… dla bezpieczeństwa narodowego … (w kolejności oddania do
eksploatacji):
LK
Knutsen OAS trawersował
Cape Town w drodze do Sabine Pass po rozładunku w Ilijan/Batangas - Filipiny
dostawy z Bonny - Nigeria.
GG
Knutsen OAS po
załadunku wypłynął z Ingleside i obrał kurs na Kanał Panamski, płynie do?
SB
Knutsen OAS dopływał
do Singapuru w drodze do?, po rozładunku w Incheon - Korea, zamiast w Valvis
Bay - Namibia, dostawy z Sabine Pass - realizacja w … 66 dób.
IL
Knutsen OAS wpłynął na
rozładunek do Naoetsu - Japonia z ładunkiem z Freeport - marszruta przez
Kanał Panamski. Po rozładunku płynie do … Botang LNG w Bitung - Indonezja!!! ETA
25.09.
[szczegóły]
Proporcja realizacji w 2023 roku dowózek do Świnoujście
- inni 8:5, a obecnie w 2024 roku 1:21 !!!
To w
czyim czarterze pływają te „nasze” metanowce dla … bezpieczeństwa narodowego?
O blamażu
z obu kontraktami z Ventre Global i o fiasku idei czarteru 8 metanowców, trwa cisza.
Natomiast nawijanie o potędze amerykańskiego eksportu
do Polski trwa w najlepsze.
Portalik i w nim pisujący kontynuuje
dezinformowanie: „Jeden kraj zdominował polski terminal LNG” (gówno
prawda*) i zarazem nic nie napomyka o rolowaniu nas od 21 miesięcy przez Venture
Global w wyniku całkowitego nierealizowania dwóch długoterminowych
kontraktów z terminali Calcasieu Pass (od 01.01.2023 r.) i Plaquemines (od
połowy 2024 r.).
Obecna proporcja realizacji do jej braku, amerykańskich
kontraktów długoterminowych na import LNG
1,45 : 1,50 mln ton/rok
JEDYNY
realizowany to przez Cheniere
Marketing International, 1,45 mln t/r = 21 dostaw. Realizowany planowo
i regularnie(!), a w tym wymiarze od 01.01.2023 roku.
OBA nierealizowane przez Ventre Global,
1-szy z Calcasieu Pass, 1,5 mln t/r = 22 dost., oraz 2-gi z Plaquemines na
4 mln t/r od poł. 2024 r., który jeszcze pominąłem w tej WSTYDLIWEJ proporcji!
Spoty wytworzone w amerykańskich terminalach,
zasadniczo nie są amerykańskim eksportem!
Są odsprzedażą np. przez Shell - przeważająco!!!
Tak,
o LNG każdy pisać może!
Wacław Sałaban, wrzesień 2024 roku.
* faktyczne proporcje tegorocznego importu LNG drogą morską do nas (w
wartościach energetycznych): z USA (liczone wytwórczo) to niecałe 55% /26
ładunków, a sprzedażowo niecałe …32% /15 ład. (pozostałe ok. 23% /11 ład. to zakupy
od pośredników handlowych - głównie Shell), Katar <40% /14 dużych dostaw,
pozostali Egipt / Trynidad-Tobago / Norwegia ok. 6% /3 dostawy (wytwórczo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,