poniedziałek, 6 maja 2019

Typowe zawinięcie Al Khattiya

Po planowym na 04.05. dopłynięciu, zawinięciu i po zasadniczej realizacji rozładunku w pierwszym dniu cumowania, następnego, tuż po h1400 metanowiec odpłynął. Była to typowa dostawa katarska (44.). Ciekawe dlaczego i w jakim celu, w wieczór poprzedzający wyjście w morze, nadawano komunikat w AIS (w MarineTraffic):


I nieistotne, że ATA Świnoujścia i ETA Lipawy były logicznie sprzeczne :-) Podobną „kolizję portową” opisywałem uprzednio. Podobno komunikat w AIS z Maran Gas Sparta już brzmi: port docelowy Bałtyk.





Al Khattiya, po opuszczenia Zatoki Pomorskiej, wspólnie z Arctic Princess na kontrkursach, trawersowali Arkonę, tzn. mimo powyższego, Al Khattiya popłynął na zachód w Cieśniny Duńskie, natomiast na wschód z 51 dostawą do Kłajpedy - a swoją 20-tą realizacją, zmierzał metanowiec ze zbiornikami sferycznymi. ETA  06.05.2019.

Objętościowo/energetycznie ostatnia dostawa (58./44.) do świnoujskiego gazoportu była na poziomie średnim niskich stanów dostaw katarskich (1379 GWh /207 tys.m3). To stocznia DSME budowała Al Khattiya, jako 28.-29. Q-Flex, przekazany do eksploatacji wraz z Al Karaana (X 2009). Po nich już tylko Al Nuaman (XI) i Al Bahiya (I 2010).

Al Khattiya z płynącym Tembek, z drugim majowym ładunkiem (ETA 14.05.), będą się mijać prawdopodobnie w La Manche 09-10.05.

Wacław Sałaban, maj 2019 r.

„… zobowiązani, by przekazać przyszłym pokoleniom wszystko,
co cenne z ponad tysiącletniego dorobku,
złączeni więzami wspólnoty z naszymi rodakami rozsianymi po świecie,
świadomi potrzeby współpracy ze wszystkimi krajami dla dobra Rodziny Ludzkiej,
pomni gorzkich doświadczeń z czasów,
gdy podstawowe wolności i prawa człowieka były w naszej Ojczyźnie łamane, …”
cdn.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,