Tym razem oficjalne źródła
zamieszczające zapowiedzi o zbliżających się zawinięciach do świnoujskiego
terminalu „milczą”. Bazuję na sygnale AIS nadanym z pokładu Al Kharaitiyat od
wypłynięcia z Kanału Sueskiego na wody Morza Śródziemnego – wieczorem 26.05.
Obecne zawinięcie, ETA 15.06. (wypłynięcie
nastąpiło 17.05.), ma nastąpić tydzień po planowanym zawinięciu do gazoportu
przez Maran Gas Sparta. Ten metanowiec oczekuje
na rozładunek, kotwicząc na świnoujskiej redzie od 14.05.!
Poprzednie dwa zawinięcia
Al
Kharaitiyat do Świnoujścia odbyły się w 2018 roku (36. ładunek w dniach 04-05.07.
i 43.: 02-03.11.). Były typowymi realizacjami katarskich dostaw na początku kalendarzowego
miesiąca. Przy czym, w XI 2018 była to jedyna dostawa od Qatargas.
Al Kharaitiyat, będąc ostatnią jednostką
wersji Q-Flex powstałą (VI 2009) w stoczni Hyundai (HHI), w swoim debiucie na
Bałtyku dowiózł największy ładunek dla tej wersji metanowca, ale zarazem będący
dopiero siódmym w zestawieniu największych w Świnoujściu. Oczywiście, te 6
większych dowiozły jednostki z rodowodem Samsung (SHI).
Tym razem, poza trzecim
zawinięciem Al Kharaitiyat, będzie to 10. ładunek dowieziony przez Q-Flex z
HHI. Na 8 jednostek tej wersji, Świnoujście odwiedziło 5 jednostek: Al Kharaitiyat
(będzie x3), Al Gattara (x2), Al Gharrafa
(x2), Mesaimeer (x2) i Al Utouriya (debiutował w III 2019). Czekam na debiuty Al
Thumama, Al Sahla i Al Rekayyat. Jednostki Q-Flex z HHI w mojej ocenie mają
najładniejszą pawęż :-)
Wacław Sałaban, koniec maja 2019 r.
… ciemny lud to kupi(ł).
[towarzysz
Jacek Kurski, prezes kurwizji]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,