środa, 29 maja 2019

Trzecie zawinięcie Al Kharaitiyat

Tym razem oficjalne źródła zamieszczające zapowiedzi o zbliżających się zawinięciach do świnoujskiego terminalu „milczą”. Bazuję na sygnale AIS nadanym z pokładu Al Kharaitiyat od wypłynięcia z Kanału Sueskiego na wody Morza Śródziemnego – wieczorem 26.05.

Obecne zawinięcie, ETA 15.06. (wypłynięcie nastąpiło 17.05.), ma nastąpić tydzień po planowanym zawinięciu do gazoportu przez Maran Gas Sparta. Ten metanowiec oczekuje na rozładunek, kotwicząc na świnoujskiej redzie od 14.05.!

Poprzednie dwa zawinięcia Al Kharaitiyat do Świnoujścia odbyły się w 2018 roku (36. ładunek w dniach 04-05.07. i 43.: 02-03.11.). Były typowymi realizacjami katarskich dostaw na początku kalendarzowego miesiąca. Przy czym, w XI 2018 była to jedyna dostawa od Qatargas.

Al Kharaitiyat, będąc ostatnią jednostką wersji Q-Flex powstałą (VI 2009) w stoczni Hyundai (HHI), w swoim debiucie na Bałtyku dowiózł największy ładunek dla tej wersji metanowca, ale zarazem będący dopiero siódmym w zestawieniu największych w Świnoujściu. Oczywiście, te 6 większych dowiozły jednostki z rodowodem Samsung (SHI).


Tym razem, poza trzecim zawinięciem Al Kharaitiyat, będzie to 10. ładunek dowieziony przez Q-Flex z HHI. Na 8 jednostek tej wersji, Świnoujście odwiedziło 5 jednostek: Al Kharaitiyat (będzie x3),  Al Gattara (x2), Al Gharrafa (x2), Mesaimeer (x2) i Al Utouriya (debiutował w III 2019). Czekam na debiuty Al Thumama, Al Sahla i Al Rekayyat. Jednostki Q-Flex z HHI w mojej ocenie mają najładniejszą pawęż :-)

Wacław Sałaban, koniec maja 2019 r.

 … ciemny lud to kupi(ł).
[towarzysz Jacek Kurski, prezes kurwizji]

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,