[zasadnicze szczegóły w Blokada Kanału Sueskiego]
Po 6,5
dobach. Wykorzystując „wysoką wodę” (+ ok. 5cm)
przy pełni Księżyca i korzystny prąd, ściągnięto wysztrandowanego Ever Given, który po odzyskaniu
pływalności, o własnych siłach popłynął na Wielkie Jezioro Gorzkie, gdzie
będzie przechodził inspekcje - ma na dziobie uszkodzone poszycie i zbiornik
balastowy.
Egipt
chwali się wydobyciem ok.30tys.m3 urobku ze skarpy brzegowej i z dna
kanału, wykorzystaniem 11 holowników portowych i 2 holowników morskich.
Międzynarodowe zestawienie:
Hindus jest kapitanem i cała załoga statku to Hindusi,
Egipcjanie są pilotami kanałowymi obsługującymi ten statek,
Japończycy budowniczymi i właścicielami tego statku,
Niemcy są operatorem tego statku,
Panamczycy udostępnili rejestr i banderę dla tego statku,
Amerykanie
potwierdzili klasę tego statku,
Brytyjczycy są ubezpieczycielem tego statku,
Tajwańczycy są czarterującymi ten statek,
Chińczyków i Malezyjczyków
jest ładunek na tym statku,
Holendrzy są ratownikami tego statku wraz z ładunkiem,
Bengalczycy,
Pakistanie i Hindusi, jako złomiarze,
mogli zamknąć ów krąg przyczynowo-skutkowy! Byli w oczekiwaniu.
Natomiast MY, Polacy, możemy NARODOWO oddelegować Sasina z Obajtkiem do porozliczania wszelkich kosztów incydentu w kanale.
***** ***
Poniżej ślad Ever Given sprzed incydentu, pokazuje dopłynięcie na redę Suezu (22.03. h2300), nocne kreślenie śladu (!) w oczekiwaniu na wpłynięcie, oraz poranne odpłynięcie do kanału (23.04. h0540). Niecałą godzinę później nastąpiło sztrandowanie i zablokowanie - zaszpuntowanie kanału.
Wacław Sałaban, marzec 2021 roku.
Cytat: "Egipt chwali się wydobyciem ok.30tys.m3 urobku ze skarpy brzegowej i z dna kanału". Zrobili to w 5 dni.
OdpowiedzUsuńCiekawe jak wypada porównanie z bagrowaniem basenu naszego Gazoportu.
W typowej proporcji, Kanał Sueski : Basen Gazoportu.
Usuń