piątek, 19 marca 2021

Al Hamla z 80 katarskim ładunkiem LNG

Będzie to 6 zawinięcie tego Q-Flex do Świnoujścia (ETA 01.04.), tym samym pościg za Al Nuaman (x8) w liczbie zawinięć trwa. Po Al Khuwair (x6→ETA 21.03.), Al Hamla będzie drugim wiceliderem! Ta para swoje 5. zawinięcia na Bałtyk też zrealizowała w min. odstępie czasowym 18.04./05.05.2020.

Kapitański obraz (?) statku Al Hamla.

Trwa zagęszczanie dostaw katarskich. Po 4 ładunkach w I kwartale (w marcu x2), kolejna dostawa na początku kwietnia jednoznacznie wskazuje na min 2 ładunki z Ras Laffan w tym miesiącu. W  II kwartale łącznie powinno być 5 dostaw katarskich (typowo 9 w półroczu).

Al Hamla w Kanale Sueskim - metanowce, identycznie jak zbiornikowce, najlepiej się prezentują przy całkowitym załadunku.

Wyraźnie widoczne charakterystyczne wyróżniki w klasie Q-Flex i w podgrupie ze stoczni SHI.

Al Hamla, z podklasy Q-Flex ze stoczni Samsung, ale w nietypowym duecie z SHI (dodatkowo tutaj, ale bez zdjęć) daje szansę na kolejny duży ładunek - choć nie jest to potentat objętościowy, to jedna z jego dostaw jest wśród 10 największych (↓) odebranych przez Terminal Świnoujście. Od 2017 bywa corocznie na Bałtyku.
Pobyty Al Hamla w Świnoujściu [nr dostawy ogółem, wielkość]:

[14.] / 1413 GWh - debiut,
[19.] / 1418 GWh - powrót do Ras Laffan dookoła Afryki,
[30.] / 1421 GWh - obecnie 8 największy ład. w Terminalu Świnoujście, zawierał 6-cio-mln kubik LNG,
[48.] / 1413 GWh - 40 katarska dostawa,
[93.] / 1414 GWh - / Był Al Hamla /
[121.] /   ?   GWh - 80 katarska dostawa.

Wacław Sałaban, marzec 2021 roku.

PS Nie posiadam prywatnych zdjęć tego metanowca, mimo jego częstych pobytów, moje wyjazdy rozmijały się z przypłynięciami tej jednostki.

ORLEN przejmie tę spółkę?

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,