sobota, 6 marca 2021

Wieści z obserwowanych terminali

Drugą historycznie dostawę do Chorwacji - dla FSRU LNG Croatia, zrealizował Adam LNG dowożąc nigeryjski gaz skroplony z Bonny. Rozładunek odbył się w dniach 02-04.03.

Po Cool Runner [90.], tym razem Cool Voyager [91.] dostarczy amerykańskie LNG do Kłajpedy/ FSRU Independence, ETA 13.03. Tym razem płynie dostawa z Sabine Pass, uprzednio z Freeport.
Cool Voyager  (SHI 2013) jest starszym bratem Cool Runner. Armatorem obu jest Thenamaris LNG i zarządza jeszcze Cool Explorer (SHI 2015) i Cool Discoverer (HHI 2020).

Arctic Discoverer, po utracie terminalu stałego operowania (Melkøya), obsłużył dwie wywózki LNG z USA (Sabine Pass >Kłajpeda; Freeeport >Dalian/Chiny) i popłynął do Ferrol na trzeci remont klasowy - dokowanie trwa od 15.02.
Arctic Princess to inna obserwacja tułającego się metanowca (po unieruchomieniu Melkøya). Po realizacji dostaw: Corpus Christi>Kłajpeda i Soyo/Angola>Pyeongtaek/Korea, popłynął na załadunek do Freeport.
Po załadunku początkowo płynął przez Kanał Sueski do Dahej/Indie, na Morzu Czerwonym zmienił port docelowy na Qidong/Chiny, aby na wejściu do Cieśniny Malakka zwolnić (stanąć w dryf) i głosić w AIS: Jurong/Singapur jako port docelowy z ETA 06.03. Czyżby spóźniony ładunek spekulacyjny?
Czyżby dołączył do pobratymca Symphonic Breeze (stocznia Kawasaki), który stale operuje na Dalekim Wschodzie, a od połowy lutego bezczynnie zmienia kotwicowiska w okolicy Singapuru.

Minerva Psara, po debiucie i rozładunku w Świnoujściu (16-17.02.), oraz dopłynięciu do skraju La Manche (+3 doby), bezczynnie, naprzemiennie, kotwiczył, dryfował lub wte i wewte trawersował odległe redy Falmouth, Plymouth i Exeter. Nówka - nie turbinowiec i brak zleceń? Po 10 dobach odpłynął do Montoir na przeładunek statek-statek (04-05.03.) jamalskiego LNG z Rudolf Samoylovic - Yamalmax i popłynął do …Bilbao - aż 250 Mm! Obecnie kotwiczy na redzie w oczekiwaniu na …rozładunek.

***** ***

Narodowe Niezłomne Wiertło Wolności (NNWW) – popularnie ŚWINOKRET,
rozpoczął drążenie tunelu pod Świną z kierunku …niemieckiego!
To jest zdrada narodowa!

***** ***

cd. Przedwiosenny powrót katarskiego eksportu do Europy

Po marazmie z przełomu roku 2020/21, przełom II/III to wręcz ekspansja Q-Flex na Europę (+Turcja). W odstępie 5 dni wypłynęło 6 jednostek deklarujących Suez, kolejno: 26.02.- Al Khuwair* i Al Sadd; 01.03.- Al Rekayyat i Al Nuaman; 02.03.- Al Aamriya oraz 03.03.- Al Bahiya.

Obecne zaangażowanie katarskich Q-Flex/Max na kierunku eksportu do Europy (+Turcja) obejmuje 10 jednostek Q-Flex (1/3 floty: Mesaimeer; Al Gharrafa; Al Ghariya; Al Sheehaniya +6x ↑) + 4x Q-Max (2/7 floty: Mozah, Umm Slal, Lijmiliya, Shagra), a jeszcze kilka tygodni wcześniej były to pojedyncze Q-Flex (1-2 jednostki) i żadnego Q-Max!!!


Wieczorem w dniu 04.03. Al Utouriya wykonał nietypowy manewr, wpłynął do terminalu Ras Laffan, zbliżył się do stanowiska LNG 5, dokonał obrotu przez LB, i będąc w typowej odległości na dopchanie przez holowniki do odbojni cumowniczych …odpłynął na redę na ponowne kotwiczenie. W kolejnej dobie (05.03.) zacumował do stanowiska LNG 6. Po załadunku, 06.03. popłynął do Himeji/Japonia.

Tak mimochodem wymieniłem nazwy 27 metanowców (z ok. 90 obserwowanych).

Wacław Sałaban, marzec 2021 roku. 

* wpływając do Kanału Sueskiego (rano 06.03.) zadeklarował Skagen z ETA 19.03.

 

TAK dla chińskich szczepionek - ZERO wątpliwości - natychmiast szczepić nimi pisiorów!
KAŻDY efekt ich szczepienia będzie pozytywny!


1 komentarz:

  1. No to się wyjaśniło! Arctic Princess trawersował Ocean Indyjski, z Suezu do Singapuru, aby się dowiedzieć …gdzie jest Bangladesz! Teraz płynie do CZWARTEGO portu docelowego: Moheshkhali ETA 16.03. i może wreszcie tam pozbawi się ładunku. Przypomnę, ten metanowiec to turbinowiec z kiepską izolacyjnością, a od załadunku do ewentualnego rozładunku minie 7 tygodni! To jest czas na operację: załadunek w Ras Laffan > Świnoujście + rozładunek > Ras Laffan + 3 doby na kotwicowisku.

    OdpowiedzUsuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,