Drugą historycznie dostawę do Chorwacji - dla FSRU LNG Croatia, zrealizował Adam LNG dowożąc nigeryjski gaz skroplony z Bonny. Rozładunek odbył się w dniach 02-04.03.
Po Cool Runner [90.], tym razem Cool Voyager [91.] dostarczy amerykańskie
LNG do Kłajpedy/ FSRU Independence,
ETA 13.03. Tym razem płynie dostawa z Sabine Pass, uprzednio z Freeport.
Cool Voyager (SHI 2013) jest
starszym bratem Cool Runner.
Armatorem obu jest Thenamaris LNG i zarządza jeszcze Cool Explorer (SHI 2015) i Cool
Discoverer (HHI 2020).
Arctic Discoverer, po utracie
terminalu stałego operowania (Melkøya), obsłużył dwie wywózki LNG z USA (Sabine
Pass >Kłajpeda; Freeeport >Dalian/Chiny) i popłynął do Ferrol na trzeci
remont klasowy - dokowanie trwa od 15.02.
Arctic Princess to inna obserwacja tułającego się metanowca
(po unieruchomieniu Melkøya). Po realizacji dostaw: Corpus Christi>Kłajpeda
i Soyo/Angola>Pyeongtaek/Korea,
popłynął na załadunek do Freeport.
Po
załadunku początkowo płynął przez Kanał Sueski do Dahej/Indie, na Morzu
Czerwonym zmienił port docelowy na Qidong/Chiny, aby na wejściu do Cieśniny
Malakka zwolnić (stanąć w dryf) i głosić w AIS: Jurong/Singapur jako port
docelowy z ETA 06.03. Czyżby spóźniony ładunek spekulacyjny?
Czyżby
dołączył do pobratymca Symphonic Breeze
(stocznia Kawasaki), który stale operuje na Dalekim Wschodzie, a od połowy
lutego bezczynnie zmienia kotwicowiska w okolicy Singapuru.
Minerva Psara, po debiucie i rozładunku w Świnoujściu
(16-17.02.), oraz dopłynięciu do skraju La Manche (+3 doby), bezczynnie,
naprzemiennie, kotwiczył, dryfował lub wte i wewte trawersował odległe redy
Falmouth, Plymouth i Exeter. Nówka - nie turbinowiec i brak zleceń? Po 10
dobach odpłynął do Montoir na przeładunek statek-statek (04-05.03.) jamalskiego
LNG z Rudolf Samoylovic - Yamalmax i
popłynął do …Bilbao - aż 250 Mm! Obecnie kotwiczy na redzie w oczekiwaniu na …rozładunek.
***** ***
Narodowe Niezłomne Wiertło Wolności
(NNWW) – popularnie ŚWINOKRET,
rozpoczął drążenie tunelu pod Świną z
kierunku …niemieckiego!
To jest zdrada narodowa!
***** ***
cd. Przedwiosenny powrót katarskiego eksportu do Europy
Po marazmie z przełomu roku 2020/21, przełom II/III to wręcz ekspansja Q-Flex na Europę (+Turcja). W odstępie 5 dni wypłynęło 6 jednostek deklarujących Suez, kolejno: 26.02.- Al Khuwair* i Al Sadd; 01.03.- Al Rekayyat i Al Nuaman; 02.03.- Al Aamriya oraz 03.03.- Al Bahiya.
Obecne
zaangażowanie katarskich Q-Flex/Max na kierunku eksportu do Europy (+Turcja)
obejmuje 10 jednostek Q-Flex (1/3 floty: Mesaimeer;
Al Gharrafa; Al Ghariya; Al Sheehaniya +6x
↑) + 4x Q-Max (2/7 floty: Mozah, Umm Slal, Lijmiliya, Shagra), a
jeszcze kilka tygodni wcześniej były to pojedyncze Q-Flex (1-2 jednostki) i żadnego
Q-Max!!!
Wieczorem w dniu 04.03. Al Utouriya wykonał nietypowy manewr, wpłynął do terminalu Ras Laffan, zbliżył się do stanowiska LNG 5, dokonał obrotu przez LB, i będąc w typowej odległości na dopchanie przez holowniki do odbojni cumowniczych …odpłynął na redę na ponowne kotwiczenie. W kolejnej dobie (05.03.) zacumował do stanowiska LNG 6. Po załadunku, 06.03. popłynął do Himeji/Japonia.
Tak mimochodem wymieniłem nazwy 27 metanowców (z ok. 90 obserwowanych).
Wacław Sałaban, marzec 2021 roku.
* wpływając do Kanału Sueskiego (rano 06.03.) zadeklarował Skagen z ETA
19.03.
TAK dla chińskich szczepionek - ZERO wątpliwości - natychmiast szczepić nimi
pisiorów!
KAŻDY efekt ich szczepienia będzie
pozytywny!
No to się wyjaśniło! Arctic Princess trawersował Ocean Indyjski, z Suezu do Singapuru, aby się dowiedzieć …gdzie jest Bangladesz! Teraz płynie do CZWARTEGO portu docelowego: Moheshkhali ETA 16.03. i może wreszcie tam pozbawi się ładunku. Przypomnę, ten metanowiec to turbinowiec z kiepską izolacyjnością, a od załadunku do ewentualnego rozładunku minie 7 tygodni! To jest czas na operację: załadunek w Ras Laffan > Świnoujście + rozładunek > Ras Laffan + 3 doby na kotwicowisku.
OdpowiedzUsuń