Al Ghashamiya odwiedzi po raz 6-ty Terminal Świnoujście. ETA 07.02. Czyli jest szansa na kolejny ekscytująco duży ładunek LNG. Ów Q-Flex będzie 5-tym w grupie pościgowej (po 6) za rekordzistą w liczbie zawinięć Al Nuaman (x8).
Poprzednią marszrutę Al Ghashamiya: Ras Laffan (19.11.2021) → Świnoujścia (11-12.12.) z [146.] → Ras Laffan (03.01.2022) i jego obecną: Ras Laffan (16.01.) → Świnoujście ETA 07.02., przedziela bliska dowózka z Ras Laffan do Port Qasim (07-09.01.) w Karaczi (Pakistan).
O Al Ghashamiya - max Q-Flex wielokrotnie pisałem, ostatnio podsumowując grudniowe zawinięcie z 40-miliardową kilowatogodziną. Więcej linków do wcześniejszych opisów jest w tych wpisach.
Poza tym, zaczyna się odliczanie: [96.] … do jubileuszowej 100-nej dostawy z Kataru - na wiosnę.
Wacław Sałaban, koniec stycznia 2022 roku.
PS W podsumowaniu zawinięcia Energy Innovator ze 150 dostawą napisałem: „Dość nietypowy
jest też powrót Energy Innovator z Bałtyku. W AIS głosi port
docelowy Rotterdam ETA 23.01. Czyżby amerykańsko-japoński LNG do
Polski, rosyjsko-niderlandzki LNG do Japonii?”. Tak, Energy
Innovator zawinął do
Rotterdamu ale nie na załadunek. Cumował (do dalb) poza terminalem LNG i pobyt
trwał niecałą dobę (24.01. h0300-2300). Raczej był o charakterze
serwisowo-naprawczym. Obecnie jest przy Półwyspie Kornwalijskim i generalnie zmierza
w kierunku Gibraltaru. Pod balastem!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,