poniedziałek, 12 września 2022

Flex Vigilant

Został załadowany w Ingleside w dniach 01-02.09. 9-tym ładunkiem tego wytwórcy dla Terminalu Świnoujście (65 dostawa wytwórczo z USA). Początkowe ETA 19.09., zamieniono w oficjalnej zapowiedzi na 20.09. Płynął nieśpiesznie przez Atlantyk i nie po ortodromie -przez Azory. Zadebiutuje w główkach gazoportu jako 84 różny metanowiec. Będzie to 2-ga dostawa wrześniowa z USA, na dwie wrześniowe z Kataru (druga: Al Huwaila ETA 25.09.)! Wrześniowa proporcja importowa to 1:1,4 (USA/Katar). Taka proporcja była ost. w IV-2022 i zasadniczo wcześniej ze sporadycznymi wyjątkami.


Flex Vigilant, debiutując jako 5 jednostka z FLEX LNG, nie jest zaskoczeniem obserwacyjnym, gdyż:
- 13 LNGC liczy ta flota, o sporej różnorodności rodowodowo-technicznej (więcej o tym jest tutaj),  
- z tego 5 jednostek pływa w stałym czarterze dla Cheniere,
- dotyczy to kolejno dotychczas zawijających do Świnoujścia: Flex Endeavour [128.] ład. z Ingleside; Flex Ranger [166.] - Sabine Pass; Flex Aurora [172.] ale z Calcasieu Pass (!?) i teraz Flex Vigilant [187.] - Ingleside. Natomiast pierwszym był Flex Rainbow [52.] z Sabine Pass, ale ten metanowiec ówcześnie pływał w ramach rynku usług spotowych (obecnie?). Z LNGC czarterowanych od FLEX przez Cheniere brakuje zawinięcia Flex Volunteer. Pewnie niebawem.

Przyzwyczajajmy się do tych FlexKtóryś, gdyż po 01.01.2023 roku, to one będą realizować dostawy DES z kontraktu z CMI - ok. 21 ładunków rocznie.
Jesteśmy (obserwatorzy morskiego LNG dla Świnoujścia) skazani na: Q-Flex; FlexKtóryś; CośTamKnutsen.

Wacław Sałaban, wrzesień 2022 roku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,