1.
Pierwszym metanowcem we wrześniu będzie Golar
Seal - już
za kilka godzin.
Pisałem 19.08. (2-3
akapit) i 25.08 (w
PS): „Nasz” Marana Gas, po
wypłynięciu 18.08. z ładunkiem z Point Fortin (Trynidad-Tobago), obrał kurs na
Europę z ETA 02.09, co w przypadku Terminalu Świnoujście jest …
zbyt wczesne dla osiągnięcia Zatoki Pomorskiej. MGA trawersuje
Atlantyk.
Potwierdziły się wątpliwości z za wczesnym ETA. Marana
Gas Apollonia trawersowanie Atlantyku zakończył w Cieśninie Gibraltarskiej
i ostatecznie nieśpiesznie zadeklarował Kartagenę ETA 02.09. - teraz jest w
trakcie rozładunku. MGA jako „nasz” zrobił 2,5 okrężnej podróży, raz za
razem: Calcasieu Pass >< Świnoujście z dostawami [165.]; [173.]; [181.]
(co 8) i … dał dyla. Czy „nasz” przestał być już nasz? Nieistotne. Istotne, że
we IX nie przypłynie do Świnoujścia.
2.
Potwierdzono
9-te zawinięcie Al Nuaman z ETA 08.09. Płyną też kolejne 2 Q-Flex (Al
Hamla, Al Huwaila) z możliwym wpłynięciem na Bałtyk. Oba dotychczas
były 6-krotnie z dostawami dla PGNiG. Ale ↓ jest pewna kolizja terminowa.
3.
Jako 3 dostawę wrześniową zapowiedziano ładunek z
Ingleside - 9 od tego wytwórcy. Zadebiutuje z nim Flex Vigilant ↑ ETA19.09.
To będzie 5 jednostka z floty FLEX LNG (13
jednostek) w Świnoujściu. Jest najnowszą wśród FLEX LNG (05/2021), jest z
klasy/grupy „174”/HSHI i bliźniakiem Flex Aurora, oczywiście pływa w
czarterze Cheniere. Załadunek trwa od 01.09.
4-5.
Są możliwe.
Wacław
Sałaban, wrzesień 2022 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,