Wypłynął z Ras Laffan 13.09., oczekiwane ETA 03.10., jako pierwsza dostawa w IV kw. 2022 roku, [189.] i zarazem 107 ogółem ładunek katarski. Trwa jesienna zwózka LNG z Kataru oraz odrabianie zaległości z II kw. (- 2 ładunki). Na koniec 2022 roku powinna zawinąć 112 dostawa z Ras Laffan, co da typowo 18 ładunków w roku. W 2021 było wyjątkowo 19 - liczone od 01.01.2018 r. (kontrakt Qatargas-2).
Tembek to średnio często odwiedzający Świnoujście Q-Flex, ale bardzo regularnie - po x1 w latach 2018-2022, choć od poprzedniego pobytu minęło >20 miesięcy. Nikłe jest prawdopodobieństwo jego ponownego zawinięcia na Bałtyk w tym roku, np. w przypadku podróży raz za razem (bywały takie okazjonalne marszruty Q-Flex), lub przedzielenia nieodległą dowózką na Bliski v Środkowy Wschód.
To najstarszy Q-Flex (z XI-2007, wraz z Al Gattara z HHI) powstały w SHI, ale jako podtyp HHI! Są takie 2 wyjątki - wraz z Al Hamla. Kolejne Q-Flex z SHI są już własnego podtypu. Dlatego ładunki dostarczane przez tego metanowca, identycznie jak Q-Flex/HHI, są duże (większe od Q-Flex/DSME), ale nie rekordowe jak dla właściwego podtypu Q-Flex/SHI. Dotychczasowe miały bardzo regularny wymiar energetyczny: 1412 / 1413 / 1416 / 1414 GWh.
***** ***
Obecnie wieziony ładunek nie jest jakoś szczególnie
istotny dla kolejnych okrągło-liczbowych wymiarów importu LNG,które będą
przekraczane w następnych 2-ch dostawach po realizacji dowózki przez Tembek/[189.]
i nastąpią w październiku, tj. w dostawie [190.] > 15 mln ton LNG (domniemana dostawa: Golar
Seal po załadunku wypłynął 24.09. z Calcasieu Pass - ETA 11.10.) i w [191.] > 35 mln m3
LNG.
Oczywiście wcześniej, w ładunku poprzedzającym
przypłynięcie Tembek, czyli w dost. realizowanej przez Al Huwaila/[188.],
będą przekroczenia
już wcześniej zapowiadane oraz powtórzone TUTAJ,
tj. > 20 mld m3 g.zm. i > 230 TWh.
Tak, pomimo zagęszczenia charakterystycznych -
okrągło liczbowych przekroczeń w wymiarowaniu statystycznym importu LNG, następujących
w ramach 4 kolejnych dostaw, ładunek pośród nich dostarczony przez Tembek
… nie będzie zawierał takowego przekroczenia.
Na koniec obecnego, obfitego w różne równo liczbowe
wymiary statystyczne roku (7/8 istotnych - zrobię o tym zestawiający wpis), może zdarzyć się
jeszcze 1 okrągłość liczbowa - piszę o tym poniżej ↓.
Precyzja informacyjna ↑↓ Biura Prasowego PGNiG o relacjach właścicielskich metanowców powiązanych ze spółką:
1. PGNiG „zamawia” i „buduje” „własną flotę”… [3x po 2 jednostki Knutsen +2x Maran Gas Maritime].
2. Podobno „nasz” Maran Gas Apollonia, ostatnio zrealizował dowózkę z Point Fortin / Trynidad-Tobago (17-18.08.) do Kartageny / Hiszpania (02-03.09.) i obecnie bardzo nieśpiesznie trawersuje Atlantyk w drodze na W. A podobno jest średnioterminowo wyczarterowany przez PGNiG i wcześniej zrealizował dla nas 3 dostawy z Calcasieu Pass (daty zawinięć: 14.05./ 25.06./ 04.08.).
3. Natomiast bez komentarza właścicielskiego pozostaje fakt odbycia przez Golar Seal 3-ch podróży okrężnych (raz za razem) pomiędzy Calcasieu Pass >< Świnoujście. 24.09. rozpoczął 4-tą!
Ad 1.
Podobno jest szansa na przekazanie LK - KNUTSEN
OAS, tzn. pierwszego „naszego”, do eksploatacji w XII-2022, co jest
jakąś szansą na pierwsze przypłynięcie tego LNGC do Świnoujścia z …[200.]
lub [201.] dostawą ogółem, na przełomie lat.
Ale byłby ryk oraz wycie przed i
podczas fety na evenciku terminalowym!
Ale byłaby to … synergia w oddaniu się
0-bajtkowi przez PGNiG na przełomie 2022/2023!
Wacław Sałaban, wrzesień 2022 roku.
PS Dla Biura Prasowego PGNiG 10 mln kubików gazu w ramach jednej dostawy jest mało istotne - wte wewte, gdyż trwa proces oddawania się 0-bajtkowi → kolejny przykład na końca wpisu.
Order Orła Białego poszedł się *****!
***** ***
Donald Tusk: „ … poseł Gowin będzie jednak raczej
rozliczany, a nie będzie rozliczał …”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,