niedziela, 26 listopada 2023

Czego powinniśmy oczekiwać w XII-2023 …

… poza już oficjalnie zapowiedzianymi 2-ma dostawami ↓, czyli po 10.12.:

- będą 1 v 2 ładunki kontraktowe od Cheniere Marketing Internation - z Sabine Pass v Ingleside.
Wątpliwość jest związana z tym, że 1 z wcześniejszych ładunków zakwalifikowałem jako dost.z kontraktu długoterminowego opiewającego na 21 rocznie (1,45 mln ton), a może był to spot (?). Grudzień rozstrzygnie tę wątpliwość!

- może będzie 19-ty w tym roku ładunek z Kataru? Wyjaśni się (raczej) do połowy XII-2023. Ładunek 18-ty już wiezie Al Oraiq - jest już na M. Śródziemnym.

- poza płynącym GG Knutsen OAS z Hackberry - jest na Atlantyku, może przypłyną pozostałe „nasze” LK i SB Knutsen OAS - dopływają do Zat. Meksykańskiej na załadunek. Może wreszcie z ładunkiem od Venture Global z Calcasieu Pass?  

W obecnej terminalowej wersji [2 zbiorniki+1stanowisko cumownicze], poza 2-ma oficjalnie zapowiedzianymi dostawami (ETA 04.12. GG Knutsen OAS i ETA 09.12. Al Oraiq), będą jeszcze max 4 ład. ok.14/19/24/29.12.
W wersji [2+1 zbiornik +2 stanowiska] liczba odbiorów może wzrosnąć o 2 nawet 3 dostawy, i jest istotnie zależna od momentu zainicjowania technologii rozruchu dobudowanej infrastruktury technologicznej.

To te ewentualne dostawy „naszymi” będą dedykowane do ewentualnego technologicznego rozruchu nowego zbiornika i nowego stanowiska cumowniczego, oraz instalacji spinających „stare” z „nowym” w Terminalu Świnoujście. Dlaczego owe? To z uwagi na nieśpieszność rozładunku połączonego z powolnym technologicznie zagazyfikowaniem oraz napełnianiem „nowego”.
Oczywiście, nikt medialnie nie zapowiada, nie informuje czy i kiedy zapłonie flara gazowa … . Będą tydzień po odpaleniu uspakajające komunikaty o …braku zagrożeń i zapewnionym bezpieczeństwie!

Wacław Sałaban, koniec listopada 2023 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,