Al Bahiya po typowym czasie 12-tu dób żeglugi z M. Alborańskiego na redę Ras Laffan, zakończył realizację dostawy do Świnoujścia rozładowanej w dniach …10-11.09.! Czyli cała okrężna podróż:
Ras Laffan/17.08./h2330 → Świnoujście → szlajanie się po M. Alborańskim przez 52 doby → Ras Laffan/21.11./h2330 trwała 96 dób(!), tj. 2-krotnie dłużej i to liczone dla żeglugi bez specjalnego pośpiechu!Inne porównanie: Al Safliya w 2019 r. - do teraz jako 1-ny Q-Flex, zrealizował podróż dookoła Świata [Ras Laffan 05.04. > Singapur >K.Panamski 12.05. >Sabine Pass 25-26.05. >K.Sueski 13.06. >Hazira 22-23.06. >Ras Laffan 27.06.] w 83 doby!
Nie znam powodów lub uzasadnienia tej logistyki Al Bahiya.
LK
Knutsen OAS po sprinterskiej realizacji
swojej historycznie 6-tej dowózki, na 7-my załadunek, dostojnym krokiem procesji
bożociałowej z ETA 28.11. zmierza do „Cameron”. Precyzyjne określenie!
Calcasieu Pass jest przy mieście Cameron, natomiast
opodal Lake Charles, w Hackberry jest Terminal Cameron LNG.
A z Hackberry właśnie wypłynął GG Knutsen OAS
po załadunku 16-18.11., natomiast dostawa z Calcasieu Pass do Świnoujścia w tym
roku jest … wyczekiwana!
Nie wiem dokąd „nasz” płynie.
O Arctic Aurora informowałem:
… po
załadunku 98. i wypłynięciu 02.11., zakomunikował jako port odbioru turecką
Aliagę. Po trawersowaniu Malty, +8h później (13.11./h0300) zawrócił na W z
komunikatem: Kłajpeda 23.11.!!! Wozi się z Melkøya do Kłajpedy przez
środek Morza Śródziemnego! Bywa tak w handlu z Turkami! Sytuacja
nieodosobniona.
Ale po zbliżeniu się do Skagen i zakotwiczeniu na
redzie (21.11.) w sąsiedztwie Arctic Voyager (będący w oczekiwaniu na
decyzję dokąd dostarczyć 100-ny ładunek), deklaracja w AIS o Kłajpedzie znikła.
Dobę później z kotwicy zszedł i zakomunikował
Kłajpeda ETA 24.11. … Arctic Voyager! W bilansie „100 dostaw z
Melkøya” jedyna zmiana to: nadal nie wiadomo kto odbierze jedną z tych
dostaw, ale dotyczy to nie 100-go tylko 98-go ładunku będącego w
zbiornikach Arctic Aurora.
Wacław Sałaban, listopad 2023 roku.
PS w oczekiwaniu na wyjaśnienie, czyj ładunek i który metanowiec będzie
zasilał flarę
gazową w Terminalu Świnoujście?
(Maran Gas Vergina - spot z Cove Point /ETA 27.11.
v GG Knutsen OAS - spot z Hackberry /ETA 04.12., bo NIE Al Oraiq -
dostawa katarska/ETA 09.12.)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,