Dwa lata temu (06.02.2023) zaprzestałem publikować (nie zaprzestałem obserwować i rejestrować) marszruty jednostek klasy Q-Flex do Europy i Turcji. Pretekstem była 500-na wysyłka od zaczątku archiwizowania tych wysyłek (19.02.2018).
O to zmiany jakie zaszły w ostatnich 2-ch latach, tj. 06.02.2023 - 06.02.2025:
19.04.20218-
[0÷500] -06.02.2023- [501÷674] -06.02.2025 RAZEM
Świnoujście
88 39 127
Rotterdam
8 3 11
Zeebrugge
105 6,5 [½ MilfordHaven]111,5
Dunkierka
9 - 9
Isle of Grain
2,5 - 2,5
Milford Haven
117 5 [½ Zeeb.+Dahej] 122
Montoir
1 -
1
Bilbao 1 - 1
Kartagena
5 - 5
Sagunto
7,5 - 7,5
Sines 3 - 3
Barcelona
19,5 1
20,5
FOS Cavaou
33,5 18 51,5
Adriatic-Rovigo 33,5 101 134,5
Revithoussa
12 -
12
Aliaga
32,5 - 32,5
Dortyol 6 - 6
Marmara
16 - 16
[terminal Marmara Ereglisi jest w europejskiej cz. Turcji]
- zmniejszenie ilości eksportu do Europy jednostkami
Q-Flex (też Q-Max!), to efekt sporego wyparcia katarskiego LNG przez import z
USA. Pojedyncze ładunki spotowe do Europy (Zeebrugge, Milford Haven, Rotterdam), sporadycznie dowożą
jednostki; Celsius+, Clean+, Flex+, GasLog+, Global+, w drodze powrotnej z Środkowego/Dalekiego
Wschodu, po realizacji dostaw z terminali w Zatoce Meks(amer)ykańskiej.
- nastanie bezużyteczności Kanału Sueskiego od 10.01.2024 roku - już 79 dookólnych dowózek!
- liderem po 15,5 latach (od III-2009/debiut Tembek) w liczbie zawinięć Q-Flex w Europie przestał być Milford Haven. Wyprzedziły: Świnoujście (04.12.2024) i Rovigo-Adriatic LNG (10.12.2024), które od kol. zawinięcia Q-Flex (15.12.), jest nowym bezwzględnym liderem. To efekt zastępowania starych klasycznych LNGC przez Q-Flex w realizacji długoterminowych kontraktów z Ras Laffan. Pierwsze zawinięcie Q-Flex (Tembek) do Rovigo nastąpiło 23.06.2020 roku (poz. 274), a od VIII-2022 dowózki Q-Flex do adriatyckiego terminala stały się … masowe!
- w ostatnim 2-leciu na 174 dowózki Q-Flex
do Europy, terminale Rovigo i Świnoujście odebrały 140!
Od końca VI-2024 wszystkie Q-Flex zawijały
(+dopływają) tylko do Rovigo i Świnoujścia - 45 ład.!
- 2-gi pretekst tego podsumowania to: 101 dostaw w owe 2 lata wyekspediowanych do Rovigo!
- bezwzględnym liderem w liczbie realizacji dostaw - liczone tylko dla Europy, jest Al Aamriya x25 (liczone z Turcją: Tembek x27). Najrzadziej Al Gattara x14 (z Turcją: Al Gattara i Al Safliya po 16).
Wacław
Sałaban, luty 2025 roku.
Aktualizacja: po czasie, okazało się, że „utajniony” Mesaimeer odbywa jednak podróż do Europy - Rovigo, a nie na Daleki Wschód. Wypłynął 19.01.2025 r. przed podsumowaniem na dzień 06.02. To wymusiło 8 korekt po „+1”.
prezesik TK Boguś Święczkowski, to pełzający ustrojowy zamach stanu!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,