piątek, 7 lutego 2025

Aktualizacja statystyczna zawinięć Q-Flex do Europy i Turcji

Dwa lata temu (06.02.2023) zaprzestałem publikować (nie zaprzestałem obserwować i rejestrować) marszruty jednostek klasy Q-Flex do Europy i Turcji. Pretekstem była 500-na wysyłka od zaczątku archiwizowania tych wysyłek (19.02.2018).

O to zmiany jakie zaszły w ostatnich 2-ch latach, tj. 06.02.2023 - 06.02.2025:

       19.04.20218- [0÷500] -06.02.2023- [501÷674] -06.02.2025   RAZEM
Świnoujście         88                           39                        127
Rotterdam             8                             3                          11
Zeebrugge         105                          6,5 [½ MilfordHaven]111,5
Dunkierka              9                            -                             9
Isle of Grain           2,5                         -                             2,5
Milford Haven    117                            5 [½ Zeeb.+Dahej122
Montoir                  1                             -                            1
Bilbao                    1                             -                            1
Kartagena              5                            -                            5
Sagunto                 7,5                         -                            7,5
Sines                     3                             -                            3
Barcelona            19,5                         1                          20,5
FOS Cavaou        33,5                      18                          51,5
Adriatic-Rovigo    33,5                     101                      134,5
Revithoussa         12                            -                          12
Aliaga                   32,5                         -                          32,5
Dortyol                   6                            -                             6
Marmara              16                            -                           16
[terminal Marmara Ereglisi jest w europejskiej cz. Turcji]

- zmniejszenie ilości eksportu do Europy jednostkami Q-Flex (też Q-Max!), to efekt sporego wyparcia katarskiego LNG przez import z USA. Pojedyncze ładunki spotowe do Europy (Zeebrugge, Milford Haven, Rotterdam), sporadycznie dowożą jednostki; Celsius+, Clean+, Flex+, GasLog+, Global+, w drodze powrotnej z Środkowego/Dalekiego Wschodu, po realizacji dostaw z terminali w Zatoce Meks(amer)ykańskiej.

- nastanie bezużyteczności Kanału Sueskiego od 10.01.2024 roku - już 79 dookólnych dowózek!

- liderem po 15,5 latach (od III-2009/debiut Tembek) w liczbie zawinięć Q-Flex w Europie przestał być Milford Haven. Wyprzedziły: Świnoujście (04.12.2024) i Rovigo-Adriatic LNG (10.12.2024), które od kol. zawinięcia Q-Flex (15.12.), jest nowym bezwzględnym liderem. To efekt zastępowania starych klasycznych LNGC przez Q-Flex w realizacji długoterminowych kontraktów z Ras Laffan. Pierwsze zawinięcie Q-Flex (Tembek) do Rovigo nastąpiło 23.06.2020 roku (poz. 274), a od VIII-2022 dowózki Q-Flex do adriatyckiego terminala stały się … masowe!

- w ostatnim 2-leciu na 174 dowózki Q-Flex do Europy, terminale Rovigo i Świnoujście odebrały 140!
Od końca VI-2024 wszystkie Q-Flex zawijały (+dopływają) tylko do Rovigo i Świnoujścia - 45 ład.!

- 2-gi pretekst tego podsumowania to: 101 dostaw w owe 2 lata wyekspediowanych do Rovigo!

- bezwzględnym liderem w liczbie realizacji dostaw - liczone tylko dla Europy, jest Al Aamriya x25 (liczone z Turcją: Tembek x27). Najrzadziej Al Gattara x14 (z Turcją: Al Gattara i Al Safliya po 16).

Wacław Sałaban, luty 2025 roku.

Aktualizacja: po czasie, okazało się, że „utajniony” Mesaimeer odbywa jednak podróż do Europy - Rovigo, a nie na Daleki Wschód. Wypłynął 19.01.2025 r. przed podsumowaniem na dzień 06.02. To wymusiło 8 korekt po „+1”.

prezesik TK Boguś Święczkowski, to pełzający ustrojowy zamach stanu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,