Dowiózł kolejny katarski ładunek (153), jako jedyny w II-2025. Podobnie było w I-2025 (Al Karaana). Jest to typowy rozkład dostaw katarskich w początkowych miesiącach roku. Ale te dwie dostawy rozdzielają aż 43 doby (zawinięcia 05.01./17.02.). Prawdopodobnie to efekt sporego ssania LNG przez Ś/DW. Już płynie 3-ci tegoroczny z Ras Laffan, ETA 03/04.03.- Al Hamla. Czy w III-2025 będą 2 dostawy, rozstrzygnie się w trakcie nadchodzących max 5-ciu dni.
Niektórzy obserwatorzy zawinięć metanowców do świnoujskiego
Gazoportu, byli podekscytowani dysproporcją dokonanych odbiorów w rekordowym
I-2025: Katar-USA 1:7 (z USA wytwórczo, nie sprzedażowo!).
No to policzmy nominały dostawowe z naszych
zawartych (niekoniecznie realizowanych) kontraktów długoterm. rocznie:
QE (Q-1/2) x18 (19x co 3 lata) / CMI (Sabine
Pass + Ingleside) x21 + VG (Calcasieu Pass + Plaquemines) x(22+59),
co daje proporcję roczną dostaw 18:102 a
miesięczną 1,5:8,5 (wszystko wytwórczo i sprzedażowo - bez spotów!).
Czyli absorbujący obserwatorów I-2025, był
chudy o min 1-ną amerykańską dostawę! Min ilości odb. w miesiącu
to 1:8.*
Al Kharaitiyat/HHI przypłynął po prawie
3 latach niezawijania na Bałtyk. Uprzednio
był z 98-mą katarską / [159.]. Przerwa ciut krótsza od długotrwałości
najazdu kacapów z rosji na Ukrainę!
Tym samym, zrealizował 1-szą swoją dowózkę do
Polski dookoła Afryki, w efekcie trwającej bez-użyteczność K. Sueskiego. Tak już
2-krotnie obsłużył Rovigo. Po 13-tu miesiącach bezużyteczności,
proporcja wśród Q-Flex; 19 na 31 okrążało Afrykę do najodleglejszego na NW
klienta QatarEnergy. 20-tym będzie płynący Al Hamla z ETA ok.04.03.
Ma na swoim koncie 18-ty największy ładunek (1420 GWh / [36.]) dostarczony do Term. Świnoujście, ale 1-szy największy przez Q-Flex nie ze stoczni SHI! 5 pozostałych z rozrzutem 1410÷1417 GWh.
Zawinął 17.02./h0855. Odpłynął 18.02./h1625 Dowiózł
LNG o wartości energetycznej 1410 GWh.
Dostawa [340.] zarazem 11-ta
tegoroczna, oraz z Ras Laffan 153-cia i 2-ga w 2025 roku.
Wacław Sałaban, luty 2025 roku.
PS Po 5-ciu miesiącach niebywania (nie rekord!), do Europy (Milford Haven)
przypłynie Q-Max. Będzie to Umm Slal ze swoim 20-tym pobytem u nas w
Europie - liczone od pocz. 2017 roku. Wśród 14-tu Q-Max jest rekordzistą, przy
tylko 9-ciu pobytach Lijmiliya, wśród 204 europejskich realizacjach
przez flotę Q-Max, w latach 2017-2025. Poprzedni rok był najbardziej ubogi w
Europie w pobyty Q-Max - tylko x5! Obecny nie zapowiada się na bycie „obfitym”.
Dalej przynudzając: 2017 x30; 2018 x11; 2019 x36; 2020 x33; 2021
x31; 2022 x39; 2023 x18, 2024 x5; 2025 x1
zawinięcie.
* LOGIKA (nauka i zachowanie, ni
ścisłe, ni humanus) króluje nad technokracją i wszelakim humanizmem!
Inny przykład logiki portalikowej, wg którego każda
dostawa z USA to; 100 mln g.z. po regazyfikacji, przy typowym wymiarze ciut
>1000 GWh, a każda dostawa katarska to; 120 mln przy typowych 1400
GWh LOGIKI!
Geografia staje się b. trudnym i skomplikowanym
przedmiotem szkolnym
- 5 kolejnych zmian nazw
geograficznych ↓
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,