Z Ras Laffan 22.02./h0630 wypłynął Al Ghashamiya z ETA 26.03. na redzie Skagen w celu przyjęcia pilota i ewentualnego bunkrowania. Czyli dostawa dla Świnoujścia typowo 4-ta katarska w I kw. roku.
Ale będzie to szczególna dostawa katarska, za sprawą średniej ilości (= 5,00) zrealizowanych dostaw przypadających na 31 istniejących jednostek Q-Flex, a mających wyłączność na obsługę dowozową kontraktu w formule DES, do najodleglejszego na NW klienta QatarEnergy.
ilości
dowózek /
Q-Flex - kolejność w chronologii „osiągnięcia” danego wyniku:
1
/ 1 - Al Thumama (ostatni debiutujący
04.09.2024)*
2 / 4 -
Murwab; Al Sahla; Al Rekayyat; Umm Al Amad
3 / 6 -
Onaiza; Al Kharsaah; Al Aamriya; Al Bahiya; Fraiha;
Al Safliya
4 / 5 -
Al Ghariya; Al Sadd; Al Utouriya; Mesaimeer; Al
Karaana
5 / 1 -
Al Gharrafa
6 / 7 -
Al Khuwair; Al Khattiya; Duhail; Al Shamal; Al
Ruwais; Al Gattara; Al Kharaitiya
7 / 1 -
Al Sheehaniya
8 / 2 -
Tembek; Al Oraiq
9 / 2 -
Al Hamla; Al Ghashamiya (9-te realizacje w odstępie ok. 3-ch tygodni: ETA 06.03. i 28?.03.)
10 / 2 - Al Nuaman; Al Huwaila
* rozłożenie debiutów Q-Flex w Świnoujściu w kolejnych latach: 2015x1 (Al Nuaman 11.12.2015) - 2016x3 - 2017x6 - 2018x10 (początek kontraktu Q-2) - 2019x4 - 2020x2 - 2021x1 - 2022x1 - 2023x2 - 2024x1.
Rozrzut ilościowy pobytów w Świnoujściu po Q-Flex jest
znaczny, zwłaszcza w kontekście > 9-ciu lat realizacji kontraktu Q-1 (Q-2 od
2018 r.). Jest wyraźny podział na 3 grupy Q-Flex. Dwie skrajne to:
- często goszczące na Bałtyku (6 jednostek po 8÷10
zawinięć) - statystycznie prawie corocznie,
- sporadycznie odwiedzające Gazoport (11 Q-Flex po
1÷3 razy) - statystycznie max raz na 3 lata!
Trudno doszukać się jakiejś systematyczności, nawet
z uwzględnieniem współudziałów operacyjno-zarządczych i właścicielskich
poszczególnych jednostek (są one skomplikowane!). Tym bardziej, że w okresie
prawie 10-ciu lat, rozłożenia czasowe zawinięć poszczególnych Q-Flex nie są
regularne, a ich częstotliwości mocno oscylują od raz zarazem do … kilkuletniej
niebytności. Dobór Q-Flex przez Nakilat odbywa się raczej na zasadzie: 1-szy
dostępny do terminowego zrealizowania dostawy dla najbardziej odległego na NW stałego
klienta!
310-ta dostawa katarska dająca średnią 10
realizacji na 31 Q-Flex, dopłynie na przełomie IX/X-2033 roku - za dwie
olimpiady.
Przypominam, że koniec obu katarskich kontraktów
nastąpi 30.06.2034 r.! Po 323 v 324-tej dostawie. Oczywiście, przy
dalszej realizacji kontraktów (Q-1+2) w wymiarze liczby ładunków po 55 w
kolejnych 3-leciach (18+18+19) = 5 mln ton/3 lata. Nadal nie jest wyjaśniony
zeszłoroczny odbiór aż 20 dostaw!
Wacław Sałaban, luty 2025 roku.
Orion Spirit krzyczy na 26.02 Swinoujście
OdpowiedzUsuńDzięki - nie słyszałem!
Usuń