To tegoroczna 7. dostawa
katarska - druga majowa, czyli prawdopodobnie I półrocze 2020, podobnie jak
poprzednie 4 półrocza, zamknie się dziewięcioma ładunkami z Ras Laffan, przy
nominalnych 12.
21.05.
h0852 i 22.05. h1428.
Statystyka tego sędziwego Q-Flex
(2007) w Gazoporcie Świnoujście:
(zawinięcie. - dostawy:
[ogółem.] / katarska. - data zawinięcia - wielkość ładunku)
1. [06.] / 05. - 07.08.2016 -
1412 GWh;
2. [25.] / 22. - 08.01.2018 -
1413 GWh;
3. [90.] / 61. - 08.04.2020 -
1411 GWh;
4. [95.] / 64. - 21.05.2020 -
1415 GWh.
Ostatnie dwie dostawy zostały zrealizowane
raz za razem (Ras Laffan > Świnoujście >RL >Św >RL). Mam nadzieję,
że nie będzie to oddelegowanie tego najstarszego Q-Flex do stałej dowózki LNG
do Terminalu Świnoujście. Różnorodność
wozigazów z Kataru jest atrakcją obserwacyjną.
Al Gattara jest w grupie 6
Q-Flex najczęściej zawijających na Bałtyk (3 jednostki x4, 2x5, 1x8, czyli
łącznie dostarczyły 30 dostaw z 64).
Dla porównania, w Kłajpedzie
jest monotonia obserwacyjna: na łącznie 76 dostaw, Arctic Princess zawijał 25 razy,
Arctic Voyager x17, Arctic Discoverer x14, Arctic Aurora x8, a pozostałe 12
ładunków dostarczyło 11 różnych metanowców.
Zestawiając porównawczo: Kłajpeda
76 dostaw / 15 różnych metanowców,
Świnoujście 96 dostaw (wraz z
dopływającą) / 47 różnych jednostek LNG (24 Q-Flex +23 innej klasy).
Aktualizacja momentu zawinięcia
Methane Lydon Volney:
zwiastowana przez ZMPSiŚ zmiana
daty wpłynięcia do Gazoportu Świnoujście została potwierdzona i zamiast 27.05.
zaktualizowano ją na rano 30.05.
Wacław Sałaban, maj 2020 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,