niedziela, 24 maja 2020

Czwarte zawinięcie Al Gattara

To tegoroczna 7. dostawa katarska - druga majowa, czyli prawdopodobnie I półrocze 2020, podobnie jak poprzednie 4 półrocza, zamknie się dziewięcioma ładunkami z Ras Laffan, przy nominalnych 12.

21.05. h0852 i 22.05. h1428.

Statystyka tego sędziwego Q-Flex (2007) w Gazoporcie Świnoujście:
(zawinięcie. - dostawy: [ogółem.] / katarska. - data zawinięcia - wielkość ładunku)

1. [06.] / 05. - 07.08.2016 - 1412 GWh;
2. [25.] / 22. - 08.01.2018 - 1413 GWh;
3. [90.] / 61. - 08.04.2020 - 1411 GWh;
4. [95.] / 64. - 21.05.2020 - 1415 GWh.

Ostatnie dwie dostawy zostały zrealizowane raz za razem (Ras Laffan > Świnoujście >RL >Św >RL). Mam nadzieję, że nie będzie to oddelegowanie tego najstarszego Q-Flex do stałej dowózki LNG do Terminalu Świnoujście. Różnorodność wozigazów z Kataru jest atrakcją obserwacyjną.
Al Gattara jest w grupie 6 Q-Flex najczęściej zawijających na Bałtyk (3 jednostki x4, 2x5, 1x8, czyli łącznie dostarczyły 30 dostaw z 64).

Dla porównania, w Kłajpedzie jest monotonia obserwacyjna: na łącznie 76 dostaw, Arctic Princess zawijał 25 razy, Arctic Voyager x17, Arctic Discoverer x14, Arctic Aurora x8, a pozostałe 12 ładunków dostarczyło 11 różnych metanowców.
Zestawiając porównawczo: Kłajpeda 76 dostaw / 15 różnych metanowców,
Świnoujście 96 dostaw (wraz z dopływającą) / 47 różnych jednostek LNG (24 Q-Flex +23 innej klasy).

Aktualizacja momentu zawinięcia Methane Lydon Volney:
zwiastowana przez ZMPSiŚ zmiana daty wpłynięcia do Gazoportu Świnoujście została potwierdzona i zamiast 27.05. zaktualizowano ją na rano 30.05.

Wacław Sałaban, maj 2020 roku.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,