Do Gazoportu Świnoujście* 15.05.2020 r., nietypowo, późnym popołudniem,
zawinął Cool Runner.
Co to za metanowiec i kto jest
jego armatorem? > Przypłynie
Cool Runner
Skąd i od kogo dowiózł ładunek?
> Cool
Runner > drugi ładunek z Freeport LNG Development
O wczesnej, z miesięcznym
wyprzedzeniem, zapowiedzi zawinięcia > GasLog
Warsaw +Cool Runner
Cool Runner płynąc z Zatoki Meksykańskie do Zat.
Pomorskiej trawersował Atlantyk z maksymalną prędkością, efektywnie18-21w,
zależną od panujących na oceanie warunków meteo-hydrologicznych. Bardzo się spieszył.
Wpłynął na Bałtyk trawersując duże Wyspy anglojęzyczne PB. Aby maksymalnie
skrócić drogę przepłynął Pentland Firth zamiast pomiędzy Orkadami/Szetlandami. Międzyzatokową
podróż odbył w niespełna 12 dób, czyli rezygnując z ekonomicznej prędkości
skrócił czas marszruty o 2-3 doby. Jest to rekordowo krótki czas dopłynięcia do
Świnoujścia z Zatoki Meksykańskiej - spośród 15 ładunków LNG zaimportowanych z
tego regionu Świata (Sabina Pass, Hackberry, Freeport, Corpus Christi).
15.05.2020
roku, h1626-1641.
Jest to dostawa: 94. ogółem, 2. z Freeport, 19. z USA, 29.
spotowa, 31. niekatarska. Tym samym liczbowo 2/3 dostaw to ładunki z
Kataru, wielkościowo (t/m3/GWh), aż 75% naszego importu LNG pochodzi
z Ras Laffan. I jeszcze długo (przez kilka lat) te proporcje nie ulegną
istotnej zmianie! Ale to wielu
komentującym w mediach i żyjącym z politykowania, przez myśl/gardło nie
przechodzi.
Liczę na to, że Katarczycy,
arabska nacja najbardziej lubująca się w PR, nie przepuści okazji do okolicznościowego
pławienia się z okazji setnej (ogółem) dostawy LNG do Terminalu Świnoujście*.
Kontynuując wątek o liczbach
rzeczywistych (stosowniej faktycznych) opisujących nasz import LNG
przeprowadziłem taki przypadkowy
rachunek:
sumę ładunków spotowych oraz
średnioterminowych w ramach umowy z Centrica, odebranych po 01.01.2018 roku,
tj. od momentu uruchomienia kontraktów Qatargas II i z Centrica, ale z
pominięciem spotu dla Ukrainy ([74.] - Patris), podzieliłem przez średniej
wielkości ładunek katarski (z 63 dostaw). Uzyskana wartość to 17 - po mało istotnym (groszowym)
zaokrągleniu.
Przypomnę, w owym czasie (od
01.01.2018), w każdym półroczu, PGNiG odbierało po 9 dostaw katarskich z
nominalnych 12 w ramach obu kontraktów Qatargas (I+II). Czyli zrezygnowano do
dzisiaj i na koniec I półrocza 2020 - przy założeniu, że w VI dopłyną 2 ładunki
z Ras Laffan - z 15 ładunków Q-Flex.
Wniosek, spore
zakupy spotowe w okresie prawie 2,5 lat (24 ładunki), de facto są wyłącznie
częściowym zastąpieniem importu z Kataru. Mam nadzieję, że korzystnym
finansowo! Przypomnę, PGNiG SA jest spółką Skarbu Państwa!
Wacław Sałaban, maj 2020 roku.
* Od dziś
w ramach prostowania historii,
zaprzestaję używać określenia „świnoujski terminal/gazoport”. Dotychczas innego
określenia/nazwy nie używałem! Teraz będę pisywał Gazoport Świnoujście /
Terminal Świnoujście!
Ostatnio Ozdoba próbował zaintonować tworzenie
historii (jako drugi po faceciku Kanthak),
że to Sasin(-aria) wygrał(a) arbitraż z Gazpromem! To jest identyczna prawda jak
to, że brat satrapy zainicjował powstanie Gazoportu/Terminalu Świnoujście!!!
Dziękuję Pani Kidawie-Błońskiej za stworzenie
i utorowanie Morawieckiemu/Sasinowi ścieżki do pierdla.
Karty wyborcze do przemiału!
Współsponsor ich
wydruku.
Na
Żoliborzu została zainstalowana skrzynka na listy!
Jej posiadacz
uwierzył Sasinowi,
że przeprowadzi majowe wybory reelekcyjne
bez trybu!
Pozdrowienia od maszynowej części zalogi. Terminal zgodził się na podmianę i kilka osób szczęśliwie wraca do domu.
OdpowiedzUsuńNa burcie nadal pozostaje 6 Polaków, a część z nas już w drodze do domu. Pozdrowienia!
OdpowiedzUsuńDziękuję za info i za pozdrowienia. Cieszę się z Waszej możliwości podmiany, w obecnym czasie, to istotne dla obu stron, mustrujących i zmustrowanych :-)
OdpowiedzUsuńCool Runner pozostawię w "swojej" flocie stale obserwowanej. Zapraszam do prywatnej korespondencji: fri@fri.info.pl