czwartek, 25 lipca 2019

Al Ghashamiya - fotorelacja cz.3

Różne szczegółowe ujęcia w trakcie wpływania, zawracania i cumowania Al Ghashamiya.

 Tradycyjnie asystę od strony dziobu sprawował holownik FAIRPLAY XVI, od strony rufy FAIRPLAY-34 (mocniejszy).
Dlaczego holownik asystujący z dziobu płynie tyłem? Odpowiedź nie wymaga wiedzy nautycznej :-)





Przyłącza L1÷L4 są do załadunku/rozładunku LNG - typowo trzy są używane równocześnie. Przyłącze V jest do kompensacji
ciśnienia w zbiornikach metanowca, poprzez odbieranie lub podawanie gazu ziemnego w stanie lotnym. 

Oznakowanie ramion rozładunkowych terminala, wymieniając kolejno od północy, lub od dziobu metanowca przycumowanego PB:
A - C - 12 - B, gdzie [A] i [B] to typowe ramiona rozładunkowe LNG, [12] - ramię tylko do zwrotnego przesyłania lotnego gazu ziemnego, łączy się z przyłączem [V] metanowca. [C] - ramię uniwersalne z możliwością ewentualnego zastąpienia niedziałającego ramienia [12].









Jest to końcowy wpis o zawinięciu Al Ghashamiya. 46 opublikowanych zdjęć w trzech częściach fotorelacji jest mojego autorstwa.

Wacław Sałaban, lipiec 2019 r.

PS Na plaży w gazoporcie (pomiędzy falochronami centralnym i wschodnim) czuje się reaktywację specustawy o gazoporcie. Ilość zawinięć obserwowanych z tego miejsca jest już mocno ograniczona! Zainteresowani bliskim i bezpośrednim widokiem manewrującego i rozładowywanego metanowca niech nie odkładają wyjazdu na ten spektakl. Obserwacje z tego miejsca nie będą dla gawiedzi zwanej suwerenem - będą tylko dla reprezentantów narodu.

4 komentarze:

  1. Al khuwair oficjalnie zaanonsowany przez UM w Szczecinie na 3.08.19

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli to była inauguracja ciekawe czym i kiedy przypłynie 2 tegoroczna "porcja"-dziwne ,że nie bliżej zimy-w zasadzie obojętnie czy tej która była czy będzie.(z drugiej strony w zeszłym roku w zimę i tak nie przypływały dostawy z Q2)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed zimą i zimą są obsługiwani POWAŻNI klienci i za sensowną cenę. Latem obsługuje się m.in. detalistów np. PGNiG i realizuje się polityczne dostawy.
      Nie będę zdziwiony, gdy Oak Spirit po załadunku Sabine Pass ponownie zawróci na Bałtyk, aby CMI miało spokój z tym klientem na rok!

      Usuń
    2. Pan to napisał trochę z perspektywy Amerykanów ze strony pgnigu(skoro to nie spot który zdarza się raczej latem) chyba lepsza by była zima (po 1 może my zużyjemy ,po 2 można odsprzedać już w Nm3 Ukrainie ,po 3 ostatecznie magazyny już będą pustawe(tym bardziej że mamy jeszcze te na Ukrainie)

      Usuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,