czwartek, 5 grudnia 2019

Al Khattiya [76. dostawa]

Było to trzecie zawinięcie tego metanowca, tym razem z nocnym wpływaniem do świnoujskiego gazoportu, po typowej podróży z Ras Laffan trwającej 21 dób, z typowym rozładunkiem w czasie około 28h cumowania, typowej wielkościowo dostawy w grupie tych małych (rodowód stoczni DSME). Więcej szczegółów o tym metanowcu i jego poprzednich dowózkach zamieściłem uprzednio 26.11.

Wpłynięcie 04.12. h0300, wypłynięcie 05.12. h0800.

Była to 6. dostawa katarska w trwającej nieprzerwanie (od połowy VIII) serii małych dostaw (DSME) [67.-76.], po 1372/1373/1374-1376/1377/1378 GWh. Był to również 17. ładunek katarski w 2019 roku.
Czy będzie jeszcze jeden w tym roku?
Przypomnę, kontrakt Q-1 opiewa na bezwarunkowy odbiór 11 dostaw w roku, natomiast umowa długoterminowa Q-2, w pierwszych latach obowiązywania (2018-2020), nominalnie opiewa na 13 ładunków w roku, ale bez obowiązku odbioru (to na podstawie dwuletnich obserwacji). Pewnie z zastrzeżeniem dopłaty, w przypadku odsprzedaży stronie trzeciej po niższej cenie od kontraktowej (Qatargas > PGNiG). W 2018 roku z nominalnych 24 dostaw odebraliśmy 18 ładunków.

Z obserwacji trwającego ruchu jednostek Q-Flex wynika, że spośród metanowców będących w drodze do terminali Europy i bez informacji o porcie docelowym, może jeszcze w grudniu któryś z dwóch zawinie na Bałtyk:
- Duhail, wypłynął z Ras Laffan 18.11.h1100, obecnie kotwiczy na redzie Malty od 30.11.(!),
- Al Hamla, opuścił Ras Laffan 24.11.h1700, wypłynął z Kanału Sueskiego wieczorem 03.11.
Ewentualne szacowane zawinięcie na Zatokę Pomorską jest możliwe najwcześniej dla tych jednostek na 16-17.12. Oczywiście, jeszcze jest możliwość (do 09.12.) wypłynięcia z Zatoki Perskiej po załadunku innego Q-Flex, z ETA w Świnoujściu do końca roku. A może jakaś dostawa spotowa?
Wiele się wyjaśni w pierwszych dniach po rozładunku Al Khattiya, obserwując intensywność regazyfikacji w terminalu. Jeśli będzie na poziomie drobnego wycieku, to więcej dostaw w XII 2019 nie będzie.  

Wacław Sałaban, grudzień 2019 r.

Na złość planowo operowanemu prezesowi,
prezydent nie ułaskawia (uczy się zawsze i wszędzie),
a premier nie przepisuje na żonę tego
pancernego dziedzictwa narodowego.
Planem B staje się minister … określany ZEREM!

Ba-naś, Ba-naś, Ba-naś, Ba-naś, Ba-naś, … ,
Ba-naś, Ba-naś, Ba-naś, … , Ba-naś…!

Komentarz:
tak jakby w czasie narkozy nabzdyczonego kurdupla sprawę rezygnacji przez pancernego rozgrywał zaufany perukarz: pani marszałek, trzeba nie przyjąć rezygnacji, bo my…! I wykonała to polecenie.

2 komentarze:

  1. Można zauważyć małe odchylenie od "normy". Al Khattiya bunkruje na redzie Skagen po rozładunku a nie jak bywało dotychczas przed rozładunkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Ale zwracam uwagę, że marszrutę Ras Laffan - Świnoujście odbył w 20 dób i 19h !!! Możliwe, że w rekordowo krótkim czasie z 56-ciu takich dowózek :-)

      Usuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,