Po raz 3 przypłynie BW Magnolia, z drugim historycznie ładunkiem z Point Fortin z Trynidadu-Tobago, inaugurując listopadowy import LNG przez Terminal Świnoujście. ETA 02.11. z możliwym wpływaniem w porze nocnej - tak jak uprzednio. Wypłynął z Point Fortin 05.10., a od 14.10. pęta się po zawietrznej Wysp Kanaryjskich w oczekiwaniu na … dyspozycję o zawinięciu do … Świnoujścia.
BW
Magnolia zadebiutował
i zawijał już 2-krotnie w 2022 roku z dostawami:
[163.] - 02.05. - spot z
Freeport (załadunek odbył się > 1,5 miesiąca przed
pożarem w terminalu),
[176.] - 11.07. - spot
z Sabine Pass (załadunek nie całkowity, ok. -120 GWh).
Pierwszą dostawą z Point Fortin była: [86.] - 05.03.2020 - dowieziona przez Bilbao Knutsen / 838 GWh - jest to najmniejszy historycznie ładunek odebrany w Terminalu Świnoujście, nie licząc dostawy współdzielonej z Revithoussa: [72.] - Arctic Aurora z norweskim LNG z Melkøya.
Kto zainauguruje listopad już wiadomo, ale nadal jest nie pewne, czy dostawa realizowana przez Marvel Swan - obecnie wyczekuje na swoje zawinięcie kotwicząc na redzie (ETA 25.10.), będzie piątą i końcową w październiku?
Wacław Sałaban, październik 2022 roku.
PS Pisanie, że Marvel Swan przypłynął z ładunkiem LNG z Lake
Charles (po załadunku w Hackberry), jest tym samym co napisanie, że MS przypłynął
do Szczecina (na rozładunek w Świnoujściu)! Litości! Geografia!!! Gdy pisuje
tak wierszówkowiec z pap-u, to …pies mu mordę lizał, ale jeśli to
pisuje osoba chlubiąca się tematyką morską, to …mierzi!
Tym bardziej, że będzie to już 6 dostawa z Hackberry!
A że tak pisują nawigatorzy na mostkach metanowców (w AIS), to mnie nie dziwi i
nie jest usprawiedliwieniem przy powielaniu! W obecnych czasach, dla nawigatorów
portami są wyłącznie miasta z…lotniskami!!! Inne, to keje/dalby
załadunkowo-wyładunkowe…bez nazw, co najwyżej są oznakowane … cumowniczo. Dodatkowo,
terminal w Hackberry jest nazwany Cameron LNG, a Cameron to miasto na odnodze
głównego wejścia do Calcasieu Lake, ze zlokalizowanym na jego końcu Lake
Charles! Hackberry leży pomiędzy Cameron - Lake Charles (z lotniskiem). Tym
razem pominę link do tego nieprofesjonalnego zapisu.
PPS Identycznie bywa, gdy się głosi, że metanowiec płynie z „Corpus
Christi” (w kontekście portu załadunku!), po załadunku LNG w Ingleside, w
terminalu o nazwie Corpus Christi, położonym nad Corpus Christi Bay i
nieopodal dużego miasta Corpus Christi - zlokalizowanego po drugiej stronie Corpus
Christi Bay. Amerykański bajzel nazewniczy nie jest uzasadnieniem jego
…niepojmowania.
Dodam jeszcze, że w Cameron znajduje się - przy odnodze połączenia jeziora Calcasieu Lake i Zatoki Meksykańskiej - zakład skraplający zwany Calcasieu Pass LNG...
OdpowiedzUsuńI dlatego często jednostki odprawione z Calcasieu Pass w AIS głoszą port wypłynięcia: Cameron lub Lake Charles, co dalej jest bezwiednie powielane. Konsekwentnie pisuję: Hackberry lub Calcasieu Pass, pomimo że jedno jest precyzyjnym określeniem portu, a drugie terminalu.
UsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuń