Za każdym razem z ładunkiem z Sabine Pass - po raz 4-ty z dostawą kontraktową. Przypomnę, swoim zawinięciem w I-2023 roku zainaugurował rozszerzenie kontraktu z Cheniere Marketing International ↓ (+ poz.208), z pocz. poziomu 0,13 mln t/r (2019-2022, łącznie 8 dost.) do 1,45 mln t/r.
Zasługuje na określenie, że dorównuje czołówce
Q-Flex w częstotliwości zawinięć do Gazoportu. Oczywiście, po stosowym uwzględnieniu
okresów trwania kontraktów.
Ale uwaga płynie Aristarchos/5 - ta jednostka tym bardziej
zasługuje na określenie „dorównujący”.
Załadunek nastąpił 01-03.01. Po wypłynięciu nie podawał w AIS portu docelowego, ale specyficznie - charakterystycznie głosił ETA 22.01./…h0001, które zostało zmienione na 21.01. Zawinął o h0835, ok.16h po wypłynięciu BW Pavilion Aranda. Wypłynął 22.01./h1335, w intensywnej mgle, po 2-krotym opóźnianiu wyjścia.
Dostarczył 51-szy ładunek kontraktowy od CMI
i 1-szy w 2025 roku od tego eksportera.
Ogółem [335.], 6-ty odbiór w styczniu.
Płyną 7-my i 8-my (?!!!) ładunek:
[336.] ETA 26.01. GasLog Galveston,
to kol. debiutant i 2-ga dost. od CMI z Sabine Pass w styczniu.
[337.] ETA 31.01. Aristarchos/5, to
będzie 3-cia dost. od CMI z Sabine Pass podrząd i w … styczniu.
Jeśli pogoda nie zepsuje szyki!
Czy każda z tych 3-ch dostaw [335.÷337.],
jest kontraktową? Żadna spotową?
Wykaże to dalsza przyszłość.
Wacław
Sałaban, styczeń 2025 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,