czwartek, 23 stycznia 2025

Asklipios po raz 5-ty

Za każdym razem z ładunkiem z Sabine Pass - po raz 4-ty z dostawą kontraktową. Przypomnę, swoim zawinięciem w I-2023 roku zainaugurował rozszerzenie kontraktu z Cheniere Marketing International ↓ (+ poz.208), z pocz. poziomu 0,13 mln t/r (2019-2022, łącznie 8 dost.) do 1,45 mln t/r.

Zasługuje na określenie, że dorównuje czołówce Q-Flex w częstotliwości zawinięć do Gazoportu. Oczywiście, po stosowym uwzględnieniu okresów trwania kontraktów.
Ale uwaga płynie 
Aristarchos/5 - ta jednostka tym bardziej zasługuje na określenie „dorównujący”.

Załadunek nastąpił 01-03.01. Po wypłynięciu nie podawał w AIS portu docelowego, ale specyficznie -  charakterystycznie głosił ETA 22.01./…h0001, które zostało zmienione na 21.01. Zawinął o h0835, ok.16h po wypłynięciu BW Pavilion Aranda. Wypłynął 22.01./h1335, w intensywnej mgle, po 2-krotym opóźnianiu wyjścia.

Dostarczył 51-szy ładunek kontraktowy od CMI i 1-szy w 2025 roku od tego eksportera.
Ogółem [335.], 6-ty odbiór w styczniu.
Płyną 7-my i 8-my (?!!!) ładunek:
[336.] ETA 26.01. GasLog Galveston, to kol. debiutant i 2-ga dost. od CMI z Sabine Pass w styczniu.
[337.] ETA 31.01. Aristarchos/5, to będzie 3-cia dost. od CMI z Sabine Pass podrząd i w … styczniu.
Jeśli pogoda nie zepsuje szyki!

Czy każda z tych 3-ch dostaw [335337.], jest kontraktową? Żadna spotową?
Wykaże to dalsza przyszłość.

Każdy pisać może!  ↑ z wczoraj i z dzisiaj ↓

Wacław Sałaban, styczeń 2025 roku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,