Marvel Phoenix (więcej o tej nówce) po zał. w Hackberry 14-16.12. miał planowo zawinąć 01.01.2025 r. Podsztormowy wiatr z NW odroczył wejście o 1,5 doby do 02.01./h2020. Ale i tak było to historycznie najwcześniejsze zainaugurowanie noworocznego importu w Terminalu Świnoujście.
Wypłynął 04.01./h0800 - kolejne opóźnienie o ok. 1
dobę - łącznie >2 doby. Rozładował 1015 GWh. Dostawa [330.]. Historycznie
to 14-ty ład. wytworzony dla nas przez terminal Sempra Infrastructure (ex-
Energy). W tym 5 dowiozły metanowce przez nas czarterowane:
Maran
Gas Apollonia [213.];
[220.], GG
Knutsen OAS [263.]; [307.], LK Knutsen OAS [265.].
Po chudawym XII-2024, inauguracja dostaw zaplanowana na ścisły początek miesiąca o wymiarze 31 dób, oraz zagęszczenie zaplanowanych 5-ciu dost. w 1-szych 2-ch dekadach miesiąca, sugeruje możliwość 7 odbiorów w styczniu! Kolejne 4 metanowce już płyną: Al Karaana w Wielkim Bełcie ↓, LK Knutsen OAS w La Manche, GAIL Bhuwan w ½ Północnego Atlantyku, BW Pavilion Aranda jako ostatni, po znacznie wydłużonym załadunku (>2,5 doby), wypłynął 04.01. z Ingleside i będzie to pośpieszna żegluga ETA 18.01.
Brak w styczniu kolejnych 2-ch odbiorów w Calcasieu Pass od Venture Global, będzie z nadwyżką zrekompensowany + typowo w styczniu 1-na dostawa z Ras Laffan, ale brakuje 1-2 ładunków od Cheniere Marketing International. No, jednego.
W Ras Laffan w dobie: wieczór 30. - wieczór 31.12.,
w odstępach po ok. 12h, zacumowały do stanowisk załadunkowych ostatnie 3 Q-Flex
oczekujące na redzie po powrotach z poprzednich dowózek. Tym samym reda
całkowicie opustoszała z jedn. Q-Flex/Max. Jedyny reprezentant Q-Max Rasheeda
stał w doku stoczni Ras Laffan na 3-cim przeglądzie klasowym.
To nieobserwowana sytuacja od połowy … 2015 roku. Jednak
żaden z nich (Al Nuaman, Umm Al Amad*; Fraiha) nie obrał
kursu na Bałtyk, czyli po typowym styczniu z jedną dostawą z Kataru (Al
Karaana - ETA 05.01.), w 1-szej dekadzie lutego nie będzie dostawy z Ras
Laffan. Też 1 dostawa w lutym NIC nie sugeruje w rozstrzygnięciu zaistnienia
20-tu odbiorów z Ras Laffan w poprzednim roku.
Wacław Sałaban, styczeń 2025 roku.
A jeśli dana jednostka nie ma opcji ponownego skraplania, a silniki nie są przystosowane do spalania gazu to ten samozgazowany jest wypuszczany na zewnątrz ?
OdpowiedzUsuńMy też popuszczamy do atmosfery.
UsuńW końcu można popatrzeć na kamerkę ze Świnoujścia
OdpowiedzUsuńmetanowce.go.yj.fr/Screenshot_20250105-083611.png
OdpowiedzUsuńmetanowce.go.yj.fr/Screenshot_20250105-084534.png
OdpowiedzUsuńWacławie, IJP oraz JP są już na vesselfinder
OdpowiedzUsuńNapisać o nich "SĄ" to grubo powiedziane The vessel IGNACY JAN PADEREWSKI (IMO 9969388) is a LNG Tanker "BUILD IN 2024 (1 YEAR OLD) and currently sailing under the flag of Unknown. Jedno roczny to szkoda ,że nie napisali 5 letni(pewnie ok. tych okolic ruda na na jego blachy była wydobyta)
OdpowiedzUsuńdodatkowo dla większości "statkomaniaków" "są" znaczy nadają w AIS-ie a tu puki co tego brak
UsuńPrzynajmniej potwierdziły się nr IMO. No i jest Jósiu!
UsuńAle niedawno nie było ich w bazie tego serwisu a teraz są. Dla mnie to że są znaczy że są. Nie napisałem że są na mapie pokazane. Kazdy mógł episać sibie we wyszukiwarce vesselfindera i się przekonać. Ja to regularnie robiłem i ich nie było a teraz już są. A to że ktoś uważa że ich nie ma to ma prawo.
UsuńSympatyków, Czytelników i Komentatorów proszę o zaakceptowanie zasady,
Usuńże Morskości!! NIE JEST współzawodnictwem, natomiast istotą istnienia bloga jest:
wymiana stosownych informACJI, a nie to kto … nie ma rACJI!
nie twierdze ze mam rację a ktokolwiek inny nie ma.napisałem prawdę . Jednostki są na vf ( skrót myślowy ) czyli są w bazie jednostek a nie ma ich na mapie dlatego bo dopiero co trafiły do tej bazy i tyle.
UsuńCzy jednostka ze strony
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9943487
nadaje w AIS ???
Dobrze że chociaż Ignacy nie napisali przez "z" bo juz wczesniej sie z tym spotkałem
OdpowiedzUsuń